Voor kinderopvang, primair onderwijs, voortgezet onderwijs en MBO

De essenties

√ Inzicht in hoe leerdoelen een bijdrage kunnen leveren aan eigenaarschap van leerlingen in hun leerproces

√ Zicht op mogelijkheden om leerlingen zelf hun vorderingen bij te laten houden

√ Weten op welke manier je in je klas successen van leerlingen in het leerproces kunt vieren

Doelgroep(en)

Leraren PO, VO, MBO

Doelen/ resultaat

Doel van deze training is dat de deelnemers de theorie kennen van en weten op welke wijze zij het stellen van doelen, het bijhouden van vorderingen door leerlingen en het vieren van successen met leerlingen in hun klas kunnen organiseren.

Inhoud & Werkwijze

In deze training maken de deelnemers kennis met de theorie en praktische implicaties voor in de klas over doelen stellen, vorderingen bijhouden door leerlingen en het vieren van successen. Dit doen we aan de hand van de onderzoeksgegevens van Robert Marzano vanuit het boek De Kunst & Wetenschap van het Lesgeven.

In de training wisselen we presentaties af met interactie en verwerkingsopdrachten. Ook zal er ruimte zijn de gepresenteerde stof om te zetten naar de eigen lespraktijk. Bij voorkeur bestaat de training uit twee bijeenkomsten, zodat je in de tijd tussen de bijeenkomsten aan de slag gaat met het toepassen van het geleerde in je werk! In de tweede bijeenkomst is er dan ruimte voor interactie zodat deze praktijkervaringen met elkaar gedeeld kunnen worden.

De training wordt verzorgd door trainers van Bazalt die gecertificeerd zijn door Marzano Research USA.

Literatuur

Aanbevolen: De Kunst & Wetenschap van het lesgeven en De Reflectieve Leraar. 

nu offerte aanvragen
                (geheel vrijblijvend)

 

 

 

 

 

 

 

 

Bewaren