meesters-in-leerkracht-wit

Voor kinderopvang, primair onderwijs, voortgezet onderwijs en MBO

Open inschrijving

Bazalt Academie

Agenda

Sorteer op : Activiteitstitel | Begin
geen opgave

Betrokken leerlingen (Rotterdam)

Marzano
 

Deze training wordt gepland bij voldoende belangstelling !

De essenties

√ Kennismaken met de 4 vragen voor betrokkenheid: Hoe voel ik me?, Ben ik geïnteresseerd?, Is dit belangrijk? en Kan ik dit?
√ Kennismaken met concrete werkvormen om de betrokkenheid van leerlingen te vergroten.
√ Zicht op zaken om in je klas mee aan de slag te gaan.


» meer
geen opgave

HGW 2.0

Deze opleiding wordt gepland bij voldoende aanmeldingen.

 
foto Dialooginstrument kl
 
De essenties

√ Ervaring opdoen met HGW 2.0 in je eigen groep
√ Inzichten uit research (John Hattie) verwerk je tot praktisch handelen
√ Je hebt een workshop op hoofdlijnen voorbereid voor de overdracht naar je collega’s


» meer
geen opgave

KIJK! 1-2 Beredeneerd Aanbod (Amsterdam)

 

KIJK Logo 200x200

Deze training wordt gepland bij voldoende belangstelling.

 

De essenties

√ KIJK! registratie direct koppelen aan groepsoverzicht en vervolg aanbod;

√ Een krachtig groepsaanbod: 80% van de doelen in je hoeken en routines;

√ Groepsdoelen in het themaplan op basis van de KIJK! registratie;

Bewaren

Bewaren


» meer
geen opgave

Opleiding Strategisch Leiderschap

logo schoolleidersregister PO
√ De inrichting van het onderwijs, de structuur en cultuur van de organisatie, HR-beleid en bedrijfsvoering benutten om optimale condities te scheppen voor de ontwikkeling van kinderen. 
√ Analyse en evaluatie van deze 4 sturingsdomeinen bij jou op school.
√ Werken aan een vsie en plan van aanpak voor strategisch leiderschap.

 

 

» meer
25okt 2017

Ontwikkeling van het Logisch denken bij Kleuters (Maarssen)

 
Kleuterwijs
De essenties

√ Gedegen kennis over de ontwikkelingslijn Logisch Denken bij het jonge kind
√ Praktische ideeën voor in de klas
√ Spelenderwijs de ontwikkeling van het Logisch denken stimuleren 

Bewaren


» meer
27okt 2017

Tijd voor een herstart na de herfstvakantie (PO/VO/MBO)

cover Je eerste jaar als leraar web

Had je je de start van het schooljaar anders voorgesteld?

Nu kun je er nog iets aan doen…

Of denk je soms: ‘Die leerlingen vallen best mee, maar samenwerken met  collega’s …’

De essenties

√  Handvatten voor structuur in het lokaal, in de klas en in de lessen
√  Het werken met routines en management in de klas
√  Samen leren werken met collega’s en ouders
√  Leren hoe je blijft reflecteren, verfijnen en doorgroeien


» meer
1nov 2017

Kagan Coöperatief Leren Level 1: Samen leren samen organiseren (Rotterdam)

Kagan level1 kagan logo versie 300x300
De essenties

√ In 4 dagdelen de principes leren van coöperatief leren en deze concreet inbouwen in je onderwijs.

√ Concreet en praktisch: samen oefenen in de training & de volgende dag in je eigen praktijk aan de slag.

√ Effectief klassenmanagement- hoge(re) betrokkenheid en nog betere leerresultaten.


» meer
inschrijven niet meer mogelijk
8nov 2017

De bovenkamer (Rotterdam)

bovenkamertraining

De essenties

√ Effectiever Nederlandse les geven aan de gevorderde anderstalige leerling.
√ Beter begrijpen van de Nederlandse taalverschijnselen die leerlingen kunnen opzoeken in hun eigen opzoekboek.
√ Je leert hoe je De bovenkamer binnen je eigen taalmethode kunt gebruiken.


» meer
9nov 2017

Leiding geven aan Educatieve Veranderprocessen (Utrecht)

Leidinggeven aan EU veranderprocessen def
De essenties

De eigen verandersituatie vanuit stuurprincipes voor verandering doelgericht beïnvloeden.
Het niveau van complexiteit van het veranderthema herkennen en daar bij passende leiderschapsinterventies kiezen.
Weten op welke wijze je de borging van een verandering kan inbedden in je kwaliteitssystemen en werkprocessen. 

 

Bewaren


» meer
16nov 2017

Flitsbezoek (Den Bosch)

Flitsbezoek
De essenties

Op de hoogte zijn van de dingen die spelen op uw school en in de klassen.
 Leraren kansen bieden om nóg beter te worden in hun vak.
 Ervaren hoe u vulling kunt geven aan uw rol als onderwijskundig leider.


» meer