meesters-in-leerkracht-wit

Voor kinderopvang, primair onderwijs, voortgezet onderwijs en MBO

Coach Kagan Coöperatief Leren (Rotterdam)

6feb 2018

Plaats

Rotterdam

Tijd

18:00 t/m 21:00

Prijs

2295,00 EUR
Nu boeken

Prijs per stuk

Deelnemersgegevens

Factuuradres

Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden van Bazalt zoals terug te vinden op www.bazalt.nl/algemenevoorwaarden *

* noodzakelijke informatie

Kagan CL logo blauw
3 essenties 

Sturen op en begeleiden van de implementatie van Coöperatief leren in uw organisatie.
Vaardig worden in MomentCoaching, een unieke vorm van coaching bij de invoering van coöperatief leren
Verdieping in Kagan Coöperatief leren 

Bewaren

Bewaren

Doelgroep(en)

Leraren PO/VO/MBO, intern begeleiders die een coöperatief leren basistraining hebben gevolgd

Min-max aantal deelnemers

Min 10 deelnemers Max 16 deelnemers

Doelen/ resultaat
  • Je bent een CL Momentcoach binnen de eigen organisatie
  • Je kunt met ‘je team’ starten met de uitvoering van een Implementatieplan voor CL dat je hebt geschreven voor de eigen organisatie
Data & tijden

Startdatum 6 februari 2018

 

Module-inhoud: 6 Modules, intervisie- eindpresentatie en gesprek

  • Modules Coöperatieve Leerstrategieën (6 februari 2018 van 18:00 tot 21:00 uur)
    achtergronden, inhouden, functies van structuren
    Optioneel: 1 module Meervoudige Intelligentie voor coaches die binnen hun organisatie werken vanuit de 3 visies van MI
  • Module MomentCoaching (3 april 2018 van 18:00 tot 21:00 uur)
    • De theorie en met elkaar oefenen  
    • Vaardigheden oefenen in de praktijk, op een school  (17 of 18 april 2018 van 9:00 tot 13:00 uur)
      De coaches geven les, coachen en worden gecoacht.
  • E-Learning Module Coöperatief Klassenmanagement 
    Via filmpjes, praktijkonderzoek in de eigen situatie, kennis opbouwen, collega`s kunnen coachen, enthousiasmeren voor het realiseren van functioneel klassenmanagement op de werkvloer.
  • Module Veranderkunde (15 mei 2018 (18:00 - 21:00 uur)
    Kennis opbouwen over invoeringsprocessen en situaties kunnen begrijpen die ontstaan op de werkvloer tijdens verandertrajecten. Zicht hebben op aspecten van implementatie en een plan voor de eigen werksituatie. 
    Individueel: Opzetten van implementatieplan CLs voor de eigen werksituatie
  • Monitoring en intervisie (11 september 2018 van 18:00 tot 21:00 uur)
    Op koers?
  • Module Sociale Verbondenheid (en Klassenmanagement) (9 oktober 2018 van 18:00 tot 21:00 uur)
    Nut en Motivatie, achtergronden en voorbereiding van werkbijeenkomsten in de eigen praktijk, over Coöperatief Klassenmanagement, Klas- en TeamBouwers. 
  • Module Implementatie CLs op de werkvloer (6 november 2018 van 18:00 tot 21:00 uur), voorbereiden, organiseren, proces leiden van werkbijeenkomst/inhoudelijk agendapunt CLs op de (team)vergadering. 
  • Eindpresentatie en individuele gesprekken (12 of 13 december 2018 eind v.d. middag of avond)
  • Certificering (19 december 2018)
Locatie

Rotterdam

Werkwijze

Tijdens de bijeenkomst worden korte presentaties afgewisseld met praktische oefeningen en verwerking door de deelnemers. Voor – en na de bijeenkomst bestuderen deelnemers literatuur en oefenen zij de geleerde vaardigheden in de praktijk. Daarnaast werken de deelnemers gedurende de hele opleiding vanuit een eigen onderzoeksvraag aan het ontwikkelen van een planmatige aanpak om coöperatief leren verder te implementeren in de school. Hierbij werken de deelnemers met een portfolio. Praktijkgerichte opdrachten stemt de deelnemer zoveel mogelijk zelf af op de eigen situatie en onderzoeksvraag. De opleiding wordt afgesloten met een presentatie van vooral praktische bevindingen én een planmatige aanpak voor de komende jaren met betrekking tot coöperatieve leerstrategieën.

(Verplichte) literatuur

Er is een literatuurlijst beschikbaar, op te vragen bij Bazalt

SBU

120

Uitspraak van een klant: “Als coach heb ik echt het gevoel iets te kunnen betekenen voor mijn collega`s, we delen successen en tackelen problemen waar we tegen aan lopen bij de toepassing van coöperatief leren. MomentCoaching houdt mij ook heel scherp om samen de effecten te zien in het leren van mijzelf, de leerlingen én mijn collega`s!”