Voor kinderopvang, primair onderwijs, voortgezet onderwijs en MBO

Expertise

Agenda

Sorteer op : Activiteitstitel | Begin
geen opgave

Brein & Leren Level 1: Praktisch aan de slag met Kagan breinprincipes (Rotterdam)

brein

De essenties

√ Wanneer je les wilt geven op een manier die afgestemd is op de manier hoe de hersenen van nature leren.

√ Wanneer je wilt weten hoe het lerende brein van je leerlingen echt werkt…

√ Wanneer je op praktische interactieve wijze je vak repertoire uit wilt bouwen met effectieve tips, tools, weetjes en structuren, meteen inzetbaar gemaakt voor ons onderwijs door dr. Spencer Kagan ( Kagan Coöperatief Leren)


» meer
geen opgave

Brein & Leren Level 2 (Rotterdam)

brein

De essenties

Je krijgt meer kennis van en inzicht in:

  • De verschillende manieren om door middel van emoties het leren positief te beïnvloeden
  • De werking van spiegel neuronen en hoe je dit kunt gebruiken in je onderwijs
  • Hoe het tiener- en adolescenten brein zich ontwikkelt

» meer
geen opgave

KIJK! Beredeneerd Aanbod (Amsterdam))

KIJK Logo 200x200
De essenties

√ KIJK! registratie direct koppelen aan groepsoverzicht en vervolg aanbod;

√ Een krachtig groepsaanbod: 80% van de doelen in je hoeken en routines;

√ Groepsdoelen in het themaplan op basis van de KIJK! registratie;


» meer
geen opgave

Leiding geven aan een PLG (Rotterdam)

Leidinggeven aan EU veranderprocessen

 
 
 
De essenties
  Zicht op wat een Professionele Leergemeenschap voor je school kan betekenen om het leren van leerlingen te versterken.
  Concreet aan de slag om je school te ontwikkelen naar een professionele leergemeenschap.
  Leren hoe je als leider van een PLG een PLG-proces aan kunt sturen. 


» meer
geen opgave

Woorden in Prenten

woorden in prenten
De essenties 
  • In 1,5 dag kennis maken met de materialen en werkwijze van Woorden in Prenten: 80 woorden per week en een uur max per dag. 
  • Met een geliefd prentenboek in je achterhoofd zul je leren hoe, wat en waarom WIP noodzakelijk is.
  • Hoe je je geliefd prentenboek kunt inzetten

 


» meer
geen opgave

Zien is snappen

Zien is Snappen

 

De essenties 

√ Effectiever taalonderwijs aan anderstalige leerlingen in het basisonderwijs
√ Aandacht voor Nederlandse taalverschijnselen die reguliere methodes laten liggen.
√ Concreet aan de slag met een aantal coöperatieve leerstrategieën om deze taalverschijnselen te oefenen met anderstalige leerlingen.

 

 


» meer
19feb 2020

Kagan Level 3: Méér didactische structuren in lesfasen integreren (Rotterdam)

 

KCL 300x300 geen logo

Start schooljaar 2019/2020

√ Didactische structuren bewust inzetten in de verschillende fasen van een lesmodel, al dan niet gedifferentieerd
√ Je onderwijsaanbod nog bewuster vormgeven door je keuze van passende structuren bij de doelen
√ Nieuwe didactische structuren en het werken in coöperatieve projecten, inclusief ideeën voor toepassing in de praktijk


» meer
9mrt 2020

KIJK! 0-4/0-7/1-2 de Basis (Amsterdam)

KIJK Logo 200x200
De essenties

√ Goed kunnen werken met KIJK! na vier dagdelen scholing.
√ Tussen bijeenkomsten zelf aan de slag gaan met het geleerde.
√ Tijdens bijeenkomsten terugkijken naar de ervaringen.


» meer
13mrt 2020

Formatief evalueren

 Voorvertoning: Leren zichtbaar maken met formatieve evaluatie
De essenties

√ Bewust worden van de essentie van het creëren van een leercultuur

√ Je weet waarom het werken met leerdoelen en succescriteria essentieel is bij formatief evalueren 

√ Je hebt tips gekregen om formatief evalueren in te zetten tijdens je les samen met je leerlingen


» meer
16mrt 2020

KIJK! 0-4/0-7/1-2 de Basis (Rotterdam)

KIJK Logo 200x200
De essenties

√ Goed kunnen werken met KIJK! na vier dagdelen scholing.
√ Tussen bijeenkomsten zelf aan de slag gaan met het geleerde.
√ Tijdens bijeenkomsten terugkijken naar de ervaringen.


» meer